Star Wars Jedi: Fallen Order: új részletek és hosszabb gameplay
A negyed órás bemutató után, most majdnem fél órányi egybefüggõ felvételt láthatunk a játékból
Az utóbbi idõben nem voltak túlzottan elkényeztetve a Star Wars rajongó játékosok. Az évek alatt nem is egy, ígéretes és már fejlesztés alatt álló játékot kaszáltak el, az újjáélesztett Battlefrontok pedig nem csak tartalomhiányosak lettek, de pofátlan mikrotranzakciós rendszerrel és lootboxokkal sértegették a rajongókat. Az elsõ reménysugarat végül a Titanfall és Apex Legends játékokat jegyzõ Respawn hozhatja el. Az általuk fejlesztett Fallen Order végre valóban egy történetközpontú kalandnak ígérkezik, méghozzá a Jedi rend végét jelentõ 66-os parancsot követõ idõszakban. A friss videóanyagon végre többet is láthatunk a játékból, ezzel az eddigieknél egy fokkal jobb benyomást tesz ránk, a még idén érkezõ Star Wars történet.
Az elsõ képsorok után sokan attól tartottak, hogy a végeredmény a Force Unleashed 2, kissé bugyuta arcade-akcióját hozza majd vissza, ám a látottak alapján ez már biztosan nem fenyeget. Mint kiderült, a játék több más alkotásból is merít ötleteket, amit mi nem bánunk majd, amennyiben a végeredmény jól sikerült. A részletesebb platforming az Uncharted-et, illetve a Tomb Raider szériát juttathatja eszünkbe, a harcrendszer elkészítéséhez viszont egyértelmûen a From Software legutóbbi játékát, a Sekiro-t hívták segítségül. Aggodalomra pedig semmi ok, a harcokat nem fogjuk letudni fénykardunk egyetlen suhintásával, és végtelen erõhasználatra sem lesz lehetõségünk.
A felvételt természetesen nem egyetlen elnyújtott összecsapásra pazarolták el, ami érthetõ, ha a rendelkezésre álló szûk idõkereten belül meg is akartak mutatni valamit a nézõknek. Elsõsorban dinamikus közelharcra számíthatunk, melyben fontos szerepet kap a védekezés, és az idõzítés. Kihívás lesz bõven, de az alapokat állítólag bárki könnyedén elsajátíthatja majd. Ez nem is meglepõ, nem gondoltuk, hogy egy Star Wars történettel Sekiro, vagy Dark Souls szintû kihívás elé állítanák a rajongókat. Csata közben az erõt is segítségül hívhatjuk, képességeinket viszont megfontoltan kell használnunk, tartalékunk feltöltéséhez ugyanis muszáj lesz lenyomnunk egy-egy ellenfelet. Az aktuális mozifilmekben láthattuk Kylo Rent-t, ahogy akár röptében is megfagyaszt egy lézernyalábot. Ezt a trükköt mi is bedobhatjuk majd, akár tamámadóinkat, akár egy lövedéket szeretnénk a levegõbe ragasztani, de a szokásos erõlökés és magunkhoz húzás is az ingujjunkban lesz. A továbbjutáshoz néha át kell rendeznünk környezetünket is, melyhez szintén használnunk kell képességeinket, illetve kötelezõen cukira sikerült segéddroidunkat, BD-1-t.
Szerencsére változatos környezetre is számíthatunk, ami igazán élõvé és izgalmassá teheti a Star Wars univerzumba helyezett kalandot. Hõsünkkel, az ifjú Cal Kestissel a wookie anyabolygón, a Kashyyyk-on vesszük fel a fonalat, és mindjárt nyakig a vízben kezdünk. Rövid tempózást követõen nem csak megmászunk egy AT-AT lépegetõt, de be is pattanunk a pilótafülkébe, és néhány birodalminak is odapörkölhetünk vele. Ezzel magunkra is vonjuk az ellenállók figyelmét, és rögtön találkozunk Saw Garrera-val, akit továbbra is Forrest Whitaker alakít. Idõvel más lázadókat is megismerünk, és a különbözõ meglátogatható bolygókon is újabb NPC-kbe botlunk. A ránk váró küldetéseket ugyanis némi csillagközi repkedés elõzi majd meg. A bolygókon leszállópálya vár majd, a landolást követõen megpihenve fejlõdhetünk és tárgyakat is gyárthatunk. A rendszer itt is hasonló lesz ahhoz, amit a Dark Soulsban megismertünk. A mentési pontok használata feléleszti a környék alapvetõ ellenfeleit, de a droidunk által cipelt elsõsegélycsomagokat is feltölti, melyek számát természetesen idõvel tovább bõvíthetjük.
Bár nem tipikus openworld játékról van szó, visszatérhetünk majd korábbi helyszínekre, hogy új képességeink birtokában frissen megnyílt utakat fedezzünk fel. Ebben droidunk is segít majd minket, mivel lesznek pontok, amelyet csak õ tud megközelíteni. A továbbhaladás megkönnyítéséhez nem csak karakterünk szintjét novelhetjük, de segítõnket is fejleszthetjük különféle implantátumokkal. Amit szintén tudunk, hogy a történet viszonylag családbarát hangot igyekszik megütni, így nem ez lesz az a Star Wars játék, ahol darabokra szelhetjük támadóinkat, így fénypallosunk maximum a tárgyakban és a droidokban tehet látványos károkat. A készítõk azt is elõre leszögezték, hogy a történet lineárisan halad, hõsünk pedig elkötelezett az erõ fényesebb oldala iránt, így ha meg is kísérti a sötét oldal, oldalt választani nem lesz lehetõségünk. Néhány drámai pillanatot azért egészen biztosan tartogatnak számunkra, de alapvetõen nem egy komor atmoszférájú játékra számíthatunk. Ha komolyabb részletek, vagy izgalmas új felvételek látnak napvilágot, azokat mindenképpen megosztjuk veletek, addigis érdemes észben tartani a megjelenési dátumot, ami november 15!