Ingyenes szállítás Foxpostra! Részletek a kosárban :)

2021. 02. 20

A Rage 2 most ingyenes az Epic Game Store-on

Az id Software posztapokaliptikus akciójának folytatása most ingyen a miénk lehetHa nem zavar a lapos történet, a változatos akció kielégítõ lesz

Aki nem játszott a 2011-es elsõ résszel, sem a 2019-es folytatással, annyit talán hallott róluk, hogy bár a legendás id Software nevéhez köthetõk, egyik sem tudott igazán felnõni a játékosok elvárásaihoz. Márpedig az elsõ rész valójában meglepõen jól teljesített a kasszáknál, a Doom és Quake rajongók nagy része ugyanis a vegyes kritikák, és a játéksajtó által szétcincált grafikai bugok ellenére is bizalmat szavazott a játéknak. Sokáig mégis úgy tûnt, hogy talán soha többet nem térhetünk vissza ezekre a világvége utáni helyszínekre, az Avalanche Studio közremûködésével azonban mégis elkészült a második rész, mely rendkívül szórakoztató akcióelemeket, de annál felejthetõ történetet kapott. 

Irány a sivatag! Na jó, nem csak a sivatag.


Amikor kiderült, hogy az eredeti elsõ részért felelõs id Software csak másodhegedûs lesz az Avalanche Sofware mögött, a közönség nyelt egy nagyot, és a továbbiakban inkább csak fél szemmel figyelt a játékkal kapcsolatos hírekre. Az E3-as bemutató végül egészen bizalomgerjesztõ volt, a játékmenet szórakoztatónak tûnt és azt sugallta, hogy egy jól felépített világgal és történettel még valami igazán ütõs is kisülhet a dologból. Végül 2019 májusában meg is jelent, a mosolyunk azonban kissé felemás maradt. Aki tényleg várta a játékot, az valószínûleg csalódott benne, ugyanis az elképesztõen élére csiszolt akciók köré végül egy olyan játékot építettek fel, mely híján volt minden olyan elemnek, ami hosszútávon képes benntartani az embert, a befejezés pedig sokszor elõbb elérkezett, mint az igazi végigjátszás. Egy olyan nyílt világú játékról beszélünk, amiben nincs elég változatosság és tartalom ahhoz, hogy sokáig kerüljük a fõ küldetésszálat, melynek rövidségénél csak a fantáziátlansága volt lesújtóbb. Ha viszont csak egy extrém akcióorgiára vágytunk, akkor viszont megkaptuk az egyik leszórakoztatóbb, legpörgõsebb, legdinamikusabb FPS-t, amit talán valaha kipróbálhattunk.

Akad itt láp és dzsungel, és persze némi városi romhalmaz is!


Egy meteor által letarolt föld, mutánsok, kerekeken száguldó benzinfalók, rablóbandák, hadurak és a többi. Nem könnyû a tízezredik posztapokaliptikus játék alkotójának lenni, ám ez sajnos nem menti fel a készítõket, amiért igazán meg sem próbálták. Az ipar számára már nem kihívás nagy és szabadon bejárható nyílt világokat építeni, a kérdés csak az, hogy megéri-e bejárni és felfedezni egy újabbat. Nos, a helyzet az, hogy akadnak hangulatosra sikerült területek, néhol egészen sok energiát fektettek a helyszínek kidolgozásába, ha pedig hozzám hasonlóan valakinek gyengéje a látványos, akár túlzó fizikai szimuláció, akkor egy ideig menni fog elõre és élvezni fogja a konfliktusokat. Márpedig itt abból pont nem lesz hiány, a motivációnk mégis hamar alább hagyhat. Aki elvárások nélkül ugrik be a játékba, az azt tapasztalhatja, hogy a felvezetés után szabadon enged minket a játék, és jelzi, hogy a világ különbözõ pontjain összeszedhetjük az egyre újabb különleges képességeket, melyekkel a harcok még változatosabbak, karakterünk pedig még halálosabb lehet. A gond tehát csak órákkal késõbb jelentkezik, amikor rájövünk, hogy ennél sokkal több meglepetést nem rejtegetnek számunkra.

Visszatér a posztapokaliptikus TV, ahol a látványos túlélés pénzt ér.


Szinte semmi sem kényszerít minket, hogy elinduljunk az úton, ami elvezet minket intróban felvázolt fõellenfélhez és a kötelezõ nagy összecsapásig. A kezdeti lelkesedés engem is inkább a felfedezés és az új szuperképességek (fejlesztések) felé terelt, próbáltam minél erõsebb lenni, gondolván mennyivel jobb lesz, ha nem felkészületlenül nézek az események elébe. Azonban rá kellett jönnöm, hogy miután átgázoltam ellenfelek ezrein, a legszórakoztatóbb harci trükkök felkutatása közben, a fõ történetszál szinte semmit nem tett hozzá az eddigiekhez. Elképesztõen elcsépelt sablon gonoszt kapunk, aminél ma már egy AI algoritmus is két perc alatt izgalamsabbat alkotna, és ez ugyanígy áll a szinte nem létezõ történetvezetésre. Menny ide, lõdd le ezt, lõdd le azt, fejlõdj, hogy jobb képességeid és több fegyvered legyen stb. stb. Lelombozó volt a felismerés, hogy lényegében ugyanazokat az összecsapáskat ismételhetem meg egészen addig, amíg egyszer csak véget nem éra pár órás fõvonal. Nem kizárt, hogy valaki napokon át elvan a gyûjtögetéssel és fejlesztgetéssel, nekem viszont idõnként szükségem volt némi motivációra, hogy azt érezzem, nem csak autózok vagy drónon repkedek a lepusztult vidéken, de tényleg tartok is valahová. Így néha bele- belenézten egy egy fõküldetésbe, majd meglepõen hamar realizáltam, hogy igazából már túl is vagyok rajta. Bárcsak azt mondhatnám, hogy tele a játék frappáns és sokszínû mellékszálakkal, sajátos küldetésekkel, melyek ellensúlyozzák az ötlettelen alaptörténetet. Aki tehát egy faéknél összetettebb és érdekesebb világépítést vár, esetleg az elsõ rész hangulatosan nyomasztó, sötét atmoszféráját keresi, az valószínûleg csalódni fog. A meglátogatható városrészek, illetve kólóniák is csak azért vannak, hogy rohangászhassunk két NPC között, akik majd úgy is azt kérik, hogy menjünk el valahova és lõjjünk.

Egy darabig azért akad felfedezni való.


Szó se róla, lõni rég volt ennyire élvezetes egy akciójátékban. Ha valamit az Avalanche jól eltalált, az az belsõ nézetû lövöldözés dinamikája, a képességeink kombinációjának zökkenõmentes használata, és úgy általában az élmény, ahogy szétcsaphatunk a ránk támadó rosszarcúak között. Az ellenfeleink amúgy szintén a korábban felsorolt típusokban merülnek ki, így lesznek Mad Max stílusú beöltözõs buliból szökött martalócok, technológiai kísérletekkel módosított mutánsok, és nyilván gyilkos robotok, így a széjjel repülõ testek néha vércsík helyett szikrákat szórnak majd szét. A közepesnél valamivel talán jobb látványt a robbanások és a pusztítás kavalkádja feldobják, de ha egy idõ után többre vagyánánk, szükség lesz az elérhetõ DLC-k beszerzésére, melyek pár új helyszínnel és ellenféltípussal toldják meg az alapcsomagot. A grafika amúgy hangualtos, ám már megjelenéskor is kissé mosottas összképet nyújtott, így õszinte dicséretet sajnos errõl sem írhatok.

Igazi cypberpunk fõvezér, de végül úgyis letépjük a száját. Vagy izé, SPOILER?


Sajnos a fejlesztéskor nem szántak idõt és pénzt multiplayer opciók beépítésére sem. Ami anno bevált a Wolfenstein: New Order esetében, az kevésbé mûködött a Rage 2-nél. Ez a döntés a 2019-ben már javában dúló battle royale mánia miatt érthetõnek tûnik, ám egyben elszalasztott lehetõségnek is. Legalább egy co-op mód belefért volna, hisz a magányos mészárlás olykor szinte üvölt egy játszópajtásért. Furcsa, hogy a Wolfenstein a pontos ellenpéldája ennek, hiszen ott az ütõsre sikerült történet végigvezetett minket a játékon, így a multit szinte senki nem hiányolta, pedig a lövöldözés közel sem voltak ennyire kidolgozott. A co-op ami a Wolfenstein: Young Blood esetében már nem tudta megmenteni az igénytelen folytatást, az itt biztosan tovább benntartotta volna a játékosokat, de legalábbis több vásárlást generált volna, mivel a játékból talán feleannyi kelt el, mint elõdjébõl. A kiadó és a stúdió mentségére szóljon, hogy nem tûntek el a megjelenés után, és a szitokszóként is használt live service modell keretében folyamatos frissítésekkel jelentkeztek. Kár, hogy az alapvetõ problémán ez nem sokat segít: nagyon (NAGYON) szórakoztató akció, de kevés valós tartalom. A nyílt világ ugyanis szinte pofátlan alibiként szemez velünk, amikor feltesszük a kérdést, hogy miért nem ölték inkább az energiát egy változatosabb, tartalmasabb, akár lineárisan vezetett játék elkészítésébe. Nem akarok igazságtalan lenni, én magam is sok órát beleöltem és nagyon jól szórakoztam, de mégiscsak ott van az a de. Nem emlékszem egyetlen igazán emlékezetes karakterre, történeti elemre, jól megkomponált pillanatra, csak a sodró lendületû zúzásra. Ami tagadhatatlanul kategóriájának egyik legjobban kivitelezett zúzása, ahhoz mégsem volt elég, hogy a rosszarcú fõellenfél kiiktatása után ismét elindítsam a Rage 2-t.

A kisasszony türelmesen áll ezen a ponton, amíg mi végigvisszük a játékot.


Aki szeretné kiengedni a gõzt, lõne, ugrana, robbantana, esetleg neon színekkel megfestett Mad Max járgányokkal hasítva vívná a harcokat sivatagban, dzsungelben és a városi romok között, az akár 10-20 órán át is jól érezheti magát. Aki ennél többet vár egy FPS-tõl, amin ott virít az id Software logója is, az inkább próbálkozzon valamelyik Doomal. Furcsa leírni ezt, mert szerintem a Rage 2-ben szórakoztatóbb lövöldözni, mint az új Doom epizódok bármelyikében. A testek fizikája és az ikonikus sörétes, vagy géppuska becsapódó töltényeinek hatása sokkal zsigeribb, közvetlenebb élményt ad, a játék mégsem léphet a jól sikerült démonvadászat nyomába. A hangulata nem elég erõs, a világa nem elég átgondolt, és már az elsõ órkban világossá válik, hogy hol ér véget az iparos munka, és hol kezdõdik egy erõs koncepcióval és odaadással készült játék.

Aki néhány szórakoztató óra erejéig szívesen belefeledkezne a látványos és vérgõzös akciókba, az egészen február 25-ig, pontosan délután öt óriáig ingyen csaphat le a Rage 2-re, az Epic Games Store jóvoltából.

2021. 02. 20

Billentyűzet kiosztások: 5 leggyakoribb típus és azok különbségei

Billentyűzet kiosztások: 5 leggyakoribb típus és azok különbségei
A billentyűzetek világa bonyolult, mégis alapvető része mindennapi munkánknak, hiszen szinte minden digitális eszközön használjuk őket. A billentyűzetek nemcsak a hardver részei, hanem különféle kiosztásokban is elérhetők, amelyek a nyelvek, kultúrák és a felhasználói szokások függvényében különböznek.
Ahhoz, hogy igazán megértsd, miért fontos a megfelelő billentyűzet kiosztás, és hogyan befolyásolják a napi munkádat, érdemes kicsit jobban beleásni a témába.
Mi az a billentyűzet kiosztás?
Az angol QWERTY billentyűzet kiosztás – a világ vezető választása
A Dvorak billentyűzet kiosztás – a gyorsaságra optimalizálva
Az AZERTY billentyűzet kiosztás – a francia nyelv igényeihez igazítva
A QWERTZ billentyűzet kiosztás – a német nyelv sajátosságaihoz igazítva
A JIS (Japanese Industrial Standard) billentyűzet kiosztás – a japán karakterekhez igazítva
A billentyűzet kiosztások fontossága a mindennapi használatban
Gyakran ismételt kérdések
Záró gondolatok
Mi az a billentyűzet kiosztás?
A billentyűzet kiosztás (más néven „keyboard layout”) a billentyűzet gombjainak elrendezését és funkcióit jelenti. Ez határozza meg, hogy melyik billentyű mit csinál, és hogy melyik karakterek, szimbólumok vagy speciális funkciók érhetők el rajtuk. Az, hogy egy billentyűzet milyen kiosztást használ, nemcsak a gé

Billentyűzet tisztítás: 5 bevált módszer a szennyeződések eltávolítására

Billentyűzet tisztítás: 5 bevált módszer a szennyeződések eltávolítására
Ha sokat ülsz gép előtt – legyen az munka, tanulás, vagy játék – egy idő után szembetűnő lehet, hogy a billentyűzet nem pont úgy néz ki, mint amikor először kibontottad a dobozból. A billentyűzet tisztítás nemcsak esztétikai kérdés, hanem higiéniai szempontból is fontos. Egy elhanyagolt klaviatúra nemcsak poros, zsíros és morzsás lesz, de baktériumok, allergének és egyéb szennyeződések melegágya is lehet.
A jó hír az, hogy nem kell IT-gurunak lenned ahhoz, hogy kitakarítsd, viszont nem árt, ha olyan tanácsokat kapsz, amiket egy tapasztalt szakértő is megfogadna. Ebben a cikkben ebben segítek.
Miért olyan fontos a billentyűzet rendszeres tisztítása?
Hogyan készülj fel a billentyűzet tisztításra?
A külső felület megtisztítása
A rések és a billentyűk közötti terület tisztítása
Mélytisztítás: amikor szétszeded a billentyűzetet
Vezeték nélküli és laptop billentyűzetek sajátosságai
Milyen gyakran érdemes tisztítani a billentyűzetet?
Mit kerülj el mindenképpen?
Egy jól karbantartott billentyűzet sokáig társad marad
Gyakran ismételt kérdések
Miért olyan fontos a billentyűzet rendszeres tisztítása?
Az emberek hajlamosak megfeledkezni róla, de a billentyűzet az egyik leggyakrabban használt eszköz a számítógépen. Akár napi több órán keresztül használod, a kezedről, a környezetből és a l

Billentyűzet vásárlás: 6 tipp, hogyan találj rá a számodra legjobb típusra

Billentyűzet vásárlás: 6 tipp, hogyan találj rá a számodra legjobb típusra
Amikor billentyűzet vásárlásra kerül sor, gyakran úgy érezhetjük, hogy annyi lehetőség közül kell választanunk, hogy nem is tudjuk, hol kezdjünk neki. A billentyűzetek világa sokkal változatosabb, mint azt elsőre gondolnánk, és az egyik legfontosabb eszköz, amivel nap mint nap dolgozunk.
Legyen szó munkahelyi használatról, játékokról, vagy csak napi szintű szövegbevitelről, a megfelelő billentyűzet kulcsfontosságú lehet a hatékonyságod és kényelmed szempontjából.
Ahhoz, hogy a lehető legjobb döntést hozd meg, fontos, hogy tudd, mit keresel, mi az, ami igazán fontos számodra, és mi az, amire nincs szükséged. Lépjünk hát végig együtt a legfontosabb szempontokon, amiket figyelembe kell venned billentyűzet vásárlás előtt!
Billentyűzet vásárlás tippek
Billentyűzet vásárlás tippek
A legfontosabb kérdés: Mi a célod a billentyűzettel?
Mechanikus vagy membrános billentyűzet?
A megfelelő forma és elrendezés kiválasztása
A csatlakozás típusa: USB vagy vezeték nélküli?
Mekkora billentyűzetre van szükséged?
Billentyűzetek kiegészítő funkciói
A billentyűzet ár és minőség
Gyakran ismételt kérdések
Záró gondolatok
A legfontosabb kérdés: Mi a célod a billentyűzettel?
Mielőtt elkezdenél kutatni, próbáld meg tisztázni magadban, hogy mi a fő célod a billentyűzettel. Az egyes típusok más-más ig�
Értékelések
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Belépés
PCX 2006-2025.
Kapcsolat: [email protected]
Cookie / süti kezelés Az oldalon cookie-kat használunk, melynek részleteit itt találod.