A Razer megerõsítette, hogy a vállalat társalapítója, Robert Krakoff, akit az interneten csak RazerGuy néven ismertek, április 26-án, 81 éves korában elhunyt
"Szomorúan tudatjuk, hogy elhunyt Robert Krakoff, a társalapító és tiszteletbeli elnök, akit mindenki csak RazerGuy-ként ismert. Robert rendíthetetlen lendülete és játék iránti szenvedélye tovább él, és továbbra is inspirál mindannyiunkat" – írta a Razer a honlapján közölt nyilatkozatában, illetve egy Twitteren megosztott bejegyzésében. Bár talán sokan nem ismerték a nevét, Krakoff többek között olyan hardvertörténeti pillanatokért felelt, mint az elsõ "gamer egér" megjelenése, mely ráadásul még csak nem is optikai szenzorral hódított. Mindez még bõven azelõtt történt, hogy az esport kifejezés hivatalos minõséget nyert volna és bekerült volna a szótárakba, hiszen 1999-ben a videojátékos versenyek többnyire csak egy szûkebb közösség figyelmére számíthattak, leszámítva egy-két nagyszabású rendezvényt, ahol a nagyobb cégek képviseltették magukat.
Amikor az ezredfordulón bemutatták a Razer Boomslang egeret, még nem is sejthették, hogy azon a ponton valóban megváltoztatták a történelem menetét. Az eseményt ráadásul csak még különlegesebbé teszi a tény, hogy bár a Boomslang egy évben jelent meg az elsõ kereskedelmi forgalomba szánt optikai egérrel, az õ termékük még egy klasszikus, görgõs megoldás volt. Míg a Microsoft kiadta a Hewlett-Packard technológiájára építkezõ IntelliMouse és IntelliMouse Explorer egerek elsõ szériáját, a termék fejlesztõi egy egészen más csavart vetett be. Egészen pontosan egy "optomechanikai fordító kereket" fejlesztettek ki, mely akár 2000 DPI-s letapogatást is lehetõvé tett. Bár ez az érték manapság nem tûnik túl különösnek, ezzel akkoriban nem csak a hagyományos görgõs egereket pipálták le, de az elsõ, még kissé ügyetlen optika szenzorok teljesítményét is szépen meghaladták.
A Razer, mint önálló vállalat azonban akkoriban még nem létezett. A Boomslang és a Razer ugyanis még egy Kärna néven futó vállalat bejegyzett márkanevei voltak. Az optomechanikai eljárást összehozó cég azonban 2005-ben csõdbe ment, ekkor lépett elõ Krakoff, aki a Min-Liang Tan jelenlegi vezérigazgatóval közösen alapította meg a Razert, megkezdve a ma ismert sikercég felépítését. Az egész ráadásul egészen meglepõ, hiszen a fellelhetõ információk szerint Krakoff sem a technológia kifejlesztésében, sem a brand és a jellegzetes stílusjegyek megalkotásában nem vett részt. A The Verge által bemutatott esettanulmányból kiderül, hogy a teljes Razer márkát, beleértve a nevet, az ikonikus háromfejû kígyót ábrázoló logót, a weboldalt, a csomagolást, és ami a legfontosabb, magának a Boomslang egérnek a tervezését és megalkotását egy Fitch nevû marketingügynökségnek köszönhetik. Mindezt a Razer elsõ sajtóközleménye sem tagadta, mely szerint a Boomslangot "a Fitch, Inc. tervezte a Kärna számára".
Krakoff a cég arca volt. Az elsõ olyan figura, akit a világ minden játékosa egyetlen, kifejezetten gamerekre hangolt brandhez társíthatott. A termékek csomagolásában egy üzenet is várta az elkötelezett vásárlókat, és ott volt Kakoff személyes e-mail címe is, melyen nem csak fogadta a leveleket, de arról is híres volt, hogy reagált is a rajongóknak. A közvetlen és lelkes figura elõszeretettel adott interjút alig ismert újságíroknak is, amikor a legtöbb vállalat egy szóra sem méltatta a sajtó fiatal, pályakezdõ képviselõit, és õszintén nyilatkozott akkor is, ha egy drága termékükrõl úgy vélte, hogy a játékosok valószínûleg valami olcsóbbat választanak majd. Ahogy a The Verge írja, ismert balkezesként azt is elmondta, hogy szerette volna, ha a Razer balkezes egeret készít, de a cég elnökeként sokáig nem volt elég hatalma, hogy ezt megvalósítsa. Az igazgatótanács úgy döntött, hogy ennek nincs pénzügyi értelme, ám egy évvel késõbb a Razer kiadta az elsõ balkezes játékegeret, a legkelendõbb DeathAdder modell szimmetrikusra formált változatát.
Robert Krakoff az 1960-as években profi futballista is volt a Los Angeles Rams csapatában, hirdette a fitnesz elõnyeit, késõbb pedig egy étrend-kiegészítõket és káros anyagoktól mentes energiaitalokat összesítõ márkát alapított, mely a MindFX Science név alatt fut. Késõbbi éveiben egy tucat könyvet is kiadott RM Krakoff néven, halálának okát idõs korának tulajdonítják. Munkatársain és a sajtón túl felesége, két gyermeke és öt unokája búcsúztatják.