A Radeon 660M iGPU több mint 30 FPS-t hozott a God of Warban 1080P-n, FSR 2.0-val
Míg az asztali kategóriás grafikus hardverek frontján egészen elképesztõ, 4-600 wattos csúcsfogyasztásokról hallhatunk, az egykor csak netezésre használható integrált grafikus chipek szintén egy evolúciós határhoz közelednek. A TechEpiphany a YouTube-on nemrég tesztelte az AMD új Radeon 660M integrált grafikus chipjét God of Warban, miután a játék már megkapta az új FSR 2.0 frissítését. Az iGPU nyilván nem tartozik a legjobb videokártyák közé, ám ennek a kis 15W-os RDNA 2 chipnek sikerült 1080p felbontáson (1920 x 1080) meglepõen játszható képkockasebességet produkálnia anélkül, hogy a grafikai részletességet teljesen le kellett volna butítani. Ez nem csak bíztató, de egyenesen lenyûgözõ eredmény, figyelembe véve az AMD APU-ban dolgozó lapka ultraalacsony energiafelhasználást és a nem túl meggyõzõ specifikációit.
A TechEpiphany egy Ryzen 5 6600H-val végzett teszteket, melyek szerint a Radeon 660M egyáltalám nem egy szörnyû választás videojátékhoz, fõleg akkor, ha kéznél van egy olyan felbontás-növelõ felskálázó eljárás, mint az AMD FSR 2.0. Utóbbi sokak örömére már God of Warban is elérhetõ, így már nem csak a kiváltságos Nvidia-tulajok számára elérhetõ DLSS 2.0 segít növelni a teljesítményt. A mérés során 1080P-n, alacsony, közepes és magas beállítások kombinációjával, valamint az FSR 2.0 kiegyensúlyozott módban történõ használatával a Radeon 660M összességében tekintélyesnek nevezhetõ 30 FPS-t tudott kipréselni magából, a legmagasabb értékek pedig a 35 FPS tartományban voltak, mely részletkérdés, de azért érdemes megjegyezni. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy a grafikai és az FSR üzemmódok beálíltásaitól függõen azért néhol be is eshetünk 30 alá. Van egy olyan selytésünk, hogy egy történésekkel és látványelemekkel telezsúfolt jelenetben ez elõ is forduk, itt viszont csak a játék bevezetõszakaszát láthatjuk, tehát biztosan kell egy kicsit sakkozni, ha a mozgalmasabb pillanatokat nem szeretnénk "szaggatott üzemmódban" átélni.
Sajnos a teljesítmény módban lévõ FSR 2.0 nem hozott sok fejlõdést, a képkockasebesség ugyanabban a jelenetben maradt a 30 FPS-es tartományban. Amikor azonban a jelenet a külsõ erdõbõl egy zárt, otthoni belsõ térre váltott, a képkocka sebesség 35-rõl 38 FPS-re javult. Nyilvánvaló, hogy a Radeon 660M messze elmarad a Radeon RX 5700-tõl, mint 1080P-s játékhoz ajánlott követelményétõl (FSR 2.0-val), ráadásul az FSR 2.0 az idõbeli skálázási algoritmus megnövekedett igényei miatt sokkal több számítási többletköltséget igényel a hardverünktõl, mint a gyengébb látványt eredményezõ FSR 1.0 valaha is igényelt. Mondhatjuk, hogy ez még az elõszoba, de ami azt illeti, öröm, hogy végre itt állhatunk és lerúghatjuk a cipõnket.
A Radeon 660M az AMD egyik elsõ RDNA 2 alapú integrált grafikus megoldása, melyek az AMD legújabb Ryzen 6000 (Rembrandt) mobil APU-iban kaptak helyet. A Radeon 660M és a Radeon 680M tehát jelenleg az egyetlen RDNA 2 alapú iGPU-k az AMD-tõl, kivéve persze a Valve Steam Deckjébe csomagolt egyedi Aerith SoC-t. A Radeon 660M a duó gyengébb darabja, mivel a Radeon 680M magspecifikációjának felével rendelkezik, beleértve a 384 magot és az 1900 MHz-es boost órajelet, míg a Radeon 680M 768 maggal és jóval magasabb, 2400 MHz-es boost órajelekkel rendelkezik. A másik oldalon azonban a Radeon 660M lényegesen alacsonyabb, mindössze 15 W-os TDP-vel rendelkezik, ami a könnyû ultrabookok és más mobil eszközök számára kedvezõ ajánlatot jelent. A Radeon 680M ezzel szemben 45 W-os maximális TDP-vel rendelkezik, cserébe jóval többet is elvárhatunk tõle, ami egészen elképesztõ fejlõdés és szép reményeket kelthet a felhasználókban.
A a Radeon 660M nyilván nem fog díjat nyerni, mint a valaha volt legjobb játék GPU, cserébe még a grafikailag legigényesebb játékokban is játszható játékélményt tud nyújtani, ami 15 W-os teljesítményköltségét tekintve fantasztikus. Ezt persze nagyban az FSR 2.0-nak köszönheti, mellyel már valóban elfogadható képkockasebességet látunk egy iGP-tõl, ám a modern darabokban egyre általánosabbá válnak ezek az eljárások, tehát az Integrált GPU-k végre tényleg nem csak a retro státuszba került klasszikusokhoz, de a friss megjelenéshez is használható társak lehetnek.