A CD Projekt új életre kelt, a stúdió bejelentette, hogy a Cyberpunk 2077-bõl már több mint 20 milliót adtak el
Két héttel ezelõtt meglepõ híreket tett közzé a CD Projekt, miszerint naponta egymillióval nõ a játékosok száma, köztük rengeteg visszatérõvel. Az új érdeklõdõknek hála a jelenség végül láncreakciónak bizonyult: "Több mint 20 millió cyberpunk barangolt Night City utcáin – Jackie-vel buliztak és megismerkedtek Johnnyval, Panammal autóztak és Judyval búvárkodtak, Riverrel lógtak és Kerry dalait hallgatták" – írta Twitteren a CD Projekt. "Köszönjük, és reméljük, hogy mindannyian találkozunk az Afterlife-ban!"
Az Afterlife egyébként egy éjszakai klub a Cyberpunk 2077-ben, amely elsõsorban zsoldosokat és alvilági figurákat szolgál ki, a kiadó tehát nem egy túlvilági találkozóra gondolt. A 20 millió eladott példány figyelemre méltó teljesítmény, amellyel a játék igen impozáns társaságba került, beleértve a CD Projekt elõzõ játékát, a The Witcher 3: Wild Huntot, bár ez még mindig messze van az olyan igazi titánoktól, mint a 238 milliónál járó Minecraft, a 170 milliót átlépõ Grand Theft Auto 5 vagy a nemrég ingyenes modellre váltó PlayerUnknown's Battlegrounds, melybõl korábban 75 millió fogyott. Még lenyûgözõbb, hogy milyen gyorsan sikerült a bravúr. A Stardew Valley például hat év alatt 20 millió példányban kelt el, míg a The Witcher 3 négy év alatt, a Cyberpunk 2077 viszont kevesebb, mint kettõ alatt.
A CD Projekt hivatalos "befektetõi kapcsolatok" fiókja, amely általában a befektetõk, elemzõk és más üzleti szakemberek számára a pénzügyi és szabályozási információk szigorú forrása, szintén szórakozott egy kicsit a nagy számmal. A Cyberpunk eladásai minden bizonnyal elsõrangúak voltak: a 2020 decemberi megjelenést követõ néhány héten belül több mint a fele elkelt, köszönhetõen a megjelenést megelõzõ rendkívül sikeres kampánynak, amely nagyjából nyolcmillió elõrendelést hozott – ez elég volt ahhoz, hogy a játék már a megjelenés elõtt is igazi slágertermék legyen. A több mint hatmillió eladás az azt követõ másfél év alatt még így sem semmi, különösen, ha figyelembe vesszük a játék jól ismert problémáit, a visszaigényléseket és azt, hogy a játék ez idõ alatt szinte teljesen hiányzott a PlayStation Store-ból, a konzolos verziók hírhedten alacsony minõsége miatt.
A CD Projekt ahelyett, hogy a vereséget elviselte volna és elsétált volna a sokak által csak vonatszerencsétlenséghez hasonlított megjelenés után, inkább tovább dolgozott a Cyberpunk 2077-en. Ekkor az új tartalmakkal és bõvítésekkel kapcsolatos terveket elhalasztotta – a többjátékos módot például kútba vetette –, hogy a szükséges változtatásokra és teljesítményjavításokra koncentrálhasson. Ezek az erõfeszítések kétségtelenül kifizetõdnek, de ha õszinték akarunk lenni, a játéknak a Cyberpunk: Edgerunners címû anime adott nagy lökést, amely a hónap elején debütált a Netflixen. Ez pedig nem csak a gamer sajtó egy részét gyõzte meg, de sokan mások is így éreztek, hiába írták le a játékot az elsõ csalódások után. A pozitív fordulatból vastagon kiveszi a részét a konzolos közönség is, nem beszélve azokról, akik PC-n a DRM-mentes GoG verziót vásárolták meg, õk ugyanis a Steam-es kimutatásban nem szerepelnek. A Steamen mindenesetre az egekbe szökött a játékosszám, az átlagot és az azonos idõben együtt játszók létszámát is beleértve.
Mindez elég volt ahhoz, hogy pár hét leforgása alatt Steamen a legtöbb aktív játékost számláló címek top 10-es listáján találja magát, melyet az elsõ helyen a megingathatatlan CS: GO, a 10. helyen pedig a Cyberpunk zár keretbe.