Végre közelebbrõl is megismerhetjük a Borderlands 3-at?
A Gearbox Software és a 2K Games együttmûködésébõl született akciójáték szórakoztatóan elegyítette az RPG és FPS stílusokat, és rendkívül hangulatos világott alkotott, a különféle sci-fi-k által ihletett stíluselemek újragondolásából. A pihent humoráról is ismert sorozat legnépszerûb darabja a 2012-es Borderlands 2 volt, hiszen ez hozta ki a legtöbbet a koncepcióból - az egyedi képességekkel ellátott hõseivel és a tengernyi loottal, az egyik legkedveltebb kooperatív mókává vált. A 2014-es The Pre-Sequel, amolyan önálló kiegészítõ volt, ami a második rész frenetikus fõgonoszának elõtörténetét mutatta be, de teljesértékû folytatásnak nem volt tekinthetõ. A rövid mellékszál egy kis idõre csökkentette ugyan a rajongók étvágyát, és megtoldotta a korábbi élményeket néhány szórakoztató órával, hosszú távon nem laktunk jól vele. Apró érdekesség, hogy a Kína szokás szerint megkísérelte meglovagolni egy nemzetközi sikercím hírnevét, és Borderlands Online néven, régió-exkluzív free to play változatot dobott piacra. A 2K China szárnyai alól elõmászó kakukktojás mobilon és PC-n volt játszható, új játszható karaktereket is bevezetett, ám a 2015-ben megjelent próbálkozás annyira gyengén sikerült, hogy még az év novemberében vissza is vonták.
A várakozás csendjét a Gearbox-os Randy Pitchford törte meg, a 2017-es GDC (hivatalos játékfejlesztõi konferencia) alkalmával. Az eseményen bemutott rövid tech demoból nagyjából annyit tudhatunk meg, hogy a Borderlands 3 készülõben van, és (folytatva a hagyományokat) Unreal Engine 4 hajtja majd. Számozott folytatásra tehát hetedik éve várunk, ám eddig pár koncepciós rajzot és kisebb infómorzsát leszámítva, nem sokat láthattunk belõle.
A hírek szerint ez megváltozhat az idei PAX East videojátékos fesztiválon. A rendezvényen a Gearbox is jelen lesz, és bár a Borderlands 3 neve hivatalosan még sehol sem szerepel, komoly bejelentéseket és még sosem látott újdonságokat ígérnek az érdeklõdõknek. A közösség tehát egyöntetûen bízik benne, hogy a nagy múltú fejlesztõk az elmúlt években sem ültek a babérjaikon, és ezúttal talán a történet részletei, új játékmechanikák és még a megjelenési dátum is szóba kerülhetnek. Még semmi sem biztos, ám Március 28-án sok minden kiderül.
Újra feltûnik a Cyberpunk 2077
A CD Project Red, az elsöprõ sikert arató Witcher 3 megjelenése óta dolgozik, nagyszabású videojátékos projectjén. A lengyel csapat akkor példát statuált odaadásával, külsõ nézetes szerepjátékuk méltán vált sokak szemében örök klasszikussá. Sokat méltatott erényei mellett azt is megmutatta, hogy manapság is jelenhet meg játék mikrotranzakciók és multiplayer nélkül, ráadásul a Blood and Wine kiegészítõ önmagában is tartalmasabb volt, mint sok, teljes áron értékesített cím. Ezek után érthetõ, hogy tömegek várják türelmetlenül alkotásukat, melynek stílusát eredetileg Philip K. Dick és Ridley Scott tették széles körben népszerûvé. A türelemre pedig szükség van, hiszen a tavaly augusztusban bemutatott 45 perces, játékmenetet bemutató videóanyag igazán tartalmasra sikerült, ám a fejlesztõk saját bevallása szerint csak korai állapotát tükrözi a játéknak, mely még rengeteget változhat.
Hozzáállásukkal tehát kivívták a játékosok bizalmát, így nincs okunk kételkedni a várhatóan magas színvonalban. A hosszas fejlesztési idõt minden bizonnyal a végletekig kihasználják majd, ám lassacskán mindenki szeretné tudni a megjelenés várható idõpontját. A játék Twitter oldalán nemrég megerõsítették, hogy részt vesznek a június 11. és 13. között megrendezett E3 konferencián, így reményeink szerint a nagyszabású rendezvényhez méltó tájékoztatót kapunk, ami a fejlesztés jelenlegi állapotán és a játékmenetre vonatkozó részleteken túl, a kiadás dátumához is közelebb hoz minket.
Újabb Call of Duty Remastered érkezik
A Call of Duty sokáig a legjobb háborús akciójátékokat szolgáltatta, és igazodási pont lett a mûfajban próbálkozó fejlesztõk számára, ám tagadhatatlan, hogy hosszú ideje képtelen az érdemi megújulásra. Az Activison felügyelete rányomta a bélyegét a sorozatra, az évente sorban érkezõ részek egy stabil vásárlói bázisra céloznak, a pofátlanul költséghatékony produkciók pedig ezzel jól bejáratott módszerrel továbbra is képesek nyereséget termelni. Az elkényelmesedett kiadót szinte semmi sem motiválja, hogy a sikeres üzleti vállalkozását felülbírálva, valami újszerûvel és tartalmassal lepje meg a közönségét.
Persze történnek változások, a kiadónak idõrõl idõre reagálnia kell a trendekre a profit érdekében, így a Black Ops negyedik része már teljes egészében ejtette a single player opciót, és helyette beszállt a Battle Royale versenyzõk közé, egész jó eredménnyel. Aki viszont nem elégszik meg a multiplayerrel és a fantáziátlan kampányokkal, annak maximum akkor van lehetõsége válogatni, ha PC-n játszik, és szemezget a korábbi epizódok közül. 2016-ban sokan üdvözölték, hogy a sorozat 2007-es, modern hadviselést elõször bemutató darabja, a klasszikussá vált Modern Warfare felújított változatot kap. Ám ez sokkal kevésbé volt a konzolos felhasználóknak, vagy az újabb generációt képviselõ játékosoknak szóló gesztus, mindössze az éppen aktuális Infinite Warfare-t hivatott megmenteni az anyagi bukástól, ugyanis a kiadó is tudta, hogy a sorozat egyik leglaposabb darabját készül megjelentetni. Nem kis felzúdulást okozott, mikor kiderült, hogy a Modern Warfare Remastered kizárólag az új epizódhoz csatolva vásárolható meg, így aki csak arra volt kíváncsi, az is teljes árat fizethetett egy tulajdonképpen 9 éves játékért. Idõvel külön is elérhetõvé vált, ám ekkorra már nem sokan voltak rá kíváncsiak, mivel a munkával megbízott Raven Software kissé felületes munkát végzet. A látvány valamivel mutatósabb lett, szebb fényeket és pár újabb effektet kapott, de a vizuális frissítés alig indokolta a jóval magasabb hardverigényt és az eredeti sokszorosára duzzadt tárhelyet. A grafikai beállítások szûkösebbek lettek, ráadásul a felületesen megírt netkód miatt a multiplayer sem nyújtott hibátlan élményt.
Az elõzõ változat mérsékelt sikere ellenére úgy néz ki, hogy ismét felújított rész érkezik, méghozzá a Modern Warfare 2 Remastered formájában. Az újabb Remastered lehetõsége korábban már felmerült a kiadó részérõl, de több szó végül nem esett róla. Egészen mostanáig, ugyanis Az Egységes Európai Játékinformációs Rendszer, azaz a PEGI honlapján rövid idõre listára került a játék, 18+ életkor besorolással. Ezt hivatalos megerõsítés, vagy kommentár nem követte, de ha a PEGI oldalán megjelenhetett, az valószínûleg nem a véltetlen mûve. A várható megjelenés mellett szól az is, hogy az idei új Call of Duty epizódot szintén az Infinite Warfare-ért felelõs csapat, az Infinity Ward fejleszti. Kezdhetünk tehát drukkolni egy tartalmas új epizódért és a megkérdõjelezhetõ üzleti modell elhagyásáért.