Az utóbbi évek egyik legnépszerûbb horror témájú multiplayer játéka, most pár napig ingyen kínálja magát
Az olcsó horrorfilmeket rengetegen fogyasztják, annak ellenére, hogy sok változatosságra azért nem igen számíthatunk tõlük. Erre jó példa a slasher mûfaja, ahol az esetek többségében egy fiatal egyetemistákból álló csapat önfeledt erdei nyaralását szakítja félbe, nyársalja fel, illetve szeleteli apró darabokra a semmibõl érkezõ rejtélyes gyilkos. Nos, pontosan ezzel találta telibe a gamerek ízlését a Dead by Daylight, mely meglepetésünkre az egyik legszórakoztatóbb asszimmetrikus multiplayer élményt biztosítja. Öt év után, és persze az ünnepek közeledtével a játék végre azt szeretné, ha mindenki részt venne a vadász és a prédák izgalmas keringõjében.
Aki eddig csak pár pillantást vetett a játékra és azóta nem játszott vele, azt valószínûleg a nem túl erõs grafikai megvalósítás tántoríthatta el, ám már rengeteg alkalommal bebizonyosodott, hogy a látvány nem feltétlenül befolyásolja egy alkotás szórakoztató értékét. A Dead by Daylight az egyik legjobb bizonyosság, ugyanis a kissé baltával faragott felszín alatt egy szórakoztató és meglepõen sokrétû darab rejtõzik, és nem is kell annyira mélyre ásni, hogy felfedje magát. Az alapfelállás, mely nézõként egykor izgalmas, ma már leginkább szemforgatásra késztetõen unalmas, interaktív formában ismét szórakoztatóvá, sõt, változatossá vált. Az alapfelállás szerint egy gyilkos és négy potenciális áldozat van a pályán, a szerepüket pedig már sejthetjük: elõbbinek lehetõleg mindenkit el kell kapnia és fel kell koncolnia, míg a csapatnak azon kell dolgoznia, hogy minél kevesebb emberveszteséggel jusson ki a területrõl.
Ki ne élvezné a lehetõséget, hogy a töltõképernyõ eltûnése után gyilkosként indulhat a védekezésre jóformán képtelen, kiszolgáltatott túlélõk után. És ki ne élvezné azt, amikor a megfelelõ csapatmunka, a pályaelemek ügyes használata, esetleg némi szerencse segítségével mind elmenekülnek és skalp nélkül hagyják a hoppon maradt gyilkosunkat. A Dead by Daylight valahogy képes volt ezt a legjobb arányérzékkel adagolt játékelemekkel és feszültséggel összegyúrni, bebiztosítva, hogy a játékosok valószínûleg soha nem találkoznak majd két olyan körrel, ami egyforma lenne.
A kiszámíthatatlanság hatalmas fegyver, melyet a két teljesen eltérõ játékélmény kettõse biztosít. Egyfelõl ott a szûkebb belsõ perspektívából nézelõdõ gyilkos, akinek négy felé kell osztania a figyelmét, miközben a négy hullajelölt a szökésen dolgozik. Ezzel szemben ott vannak a tps nézetbõl irányítható hõseink, akik nem akadnak el egy üres ablakban, azonban harcolni nem tudnak, cserébe a pályán változó pontokon megtalálható hét generátorból ötöt mûködésre kell bírniuk, különben nem menekülhetnek.
Aki kíváncsi, hogy miért próbálkozik annyi stúdió a Dead by Daylight sikerének megismétlésével, de miért vallanak mégis kudarcot, az jövõ csütörtökig, vagyis december 9. délután ötig egy fillér elköltése nélkül megszerezheti. Természetesen ezúttal is az Epic Games Store jóvoltából, ahol a játék éppen csak megjelent, sõt, mellé még a while True: learn () címû jópofa puzzle-játékot is odaadja.