A fejlesztõk igazolták a szivárgásig fajult pletykaáradatot, tényleg ingyenes lesz az új Halo multiplayer módja
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Microsoft július vége felé tartotta meg Xbox Games Showcase névre keresztelt rendezvényét, ahol megtekinthettük a következõ generációs konzoljukat köszöntõ játékfelhozatalt. A Microsoftos címek többsége egy ideje már PC-re is megjelenik, így az Xbox konzolok húzócímének tekinthetõ Halo széria legújabb darabja is elérhetõ lesz Windows felhasználóknak. Ha ez a lehetõség a PC-s játékosokra eddig nem hatott volna lelkesítõleg, az ingyenes játék lehetõsége talán megéri a figyelmünket.
A mûsort egybõl a Halo Infinite rövid játékbemutatója indította, ám az az igazság, hogy a közönség nem produkált kollektív ájulást a néhány perces tartalom láttán. A látvány rendben volt, de valójában néhány perc elég volt a következtetéshez, miszerint ez bizony nem egy várva várt „next gen” játék lesz. Ez persze csak azok számára volt valódi meglepetés, akik nem tudták, hogy az Infinite fejlesztése már bõven azelõtt megkezdõdött, hogy akár egyetlen bennfentes játékkészítõ is hozzájuthatott volna az új generációs Xbox Series X konzol korai fejlesztõi példányához. A játék láthatóan azzal a céllal készült hosszú éveken keresztül, hogy végül elbúcsúztassa a két piacon lévõ Xbox One készüléket, ugyanakkor némi vizuális tuning kíséretében az új gépet is útjára bocsássa. Ezt a szerepet valószínûleg gond nélkül be is tölti, fõleg most, hogy a bárki számára ingyenesen játszható multiplayer híre bizonyítást nyert.
A mostanra ténnyé vált pletykáról a Smyths Toys játékáruház rántotta le a leplet, mikor oldalán feltüntette a kiadó által rejtegetett információt, majd miután sebtiben törölte a spoilernek minõsített hírt, a megbízható Xboxos elõzetesekrõ ismert Klobrille is megerõsítette azt, némi extra tartalom kíséretében. Õ ugyanis nem csak azt húzta alá, hogy az online szekció ingyenes önálló formában lesz játszható, vagy azt, hogy a PVP mód Series X gépen 120 FPS-es sebességet ígér, de a mostanában megszokottá vált Battle Pass rendszer bevezetésérõl is tudósítást adott. Ezen felül már biztosak lehetünk benne, hogy a fapados játékmenet és kurrens megoldások közt õrlõdõ Halo enged az új idõk szavának, és biztosít majd némi testreszabhatóságot is. A Battle Passhoz tartozó extrákat valószínûleg a szezonbérlet egy összegben történõ kifizetése után kaphatjuk meg, de árakról egylõre semmit sem tudni.
A beavatott úriember ígéretes leleplezését végül maga a fejlesztést végzõ 343 Industries is nyugtázta, a játék hivatalos Twitter felületén. A Microsoft tehát megpróbálkozik az utóbbi években sikeresnek számító formulák alkalmazásával, és nem csak a fõ történetszálat helyezi egy szabadon bejárható nyílt terepre, nem csak a dinamikusabb közlekedést segítõ kilõhetõ kampót adja kezünkbe, nem csak fejlesztési opciókat szór a játékosok elé, és nem csak a képfrissítést igyekszik minél magasabban tartani, de a konzolok történetének egyik legsikeresebb online játékát is újracsomagolja kicsit, hátha ezzel néhány semleges hozzáállású játékost is beránt népes közösségébe.
Az év végére ígért Halo tehát megújul amennyire lehet, de az új generációs megoldásokra áhítozók jobb ha megelégednek a klasszikus Halo élmény kicsit felfrissített változatával, ami minden bizonnyal nem néz majd ki rosszul, akció terén pedig továbbra is igazán szórakoztató marad.